e bannerespaEΤΠΑ728X90

Προστατευτικός μανδύας που βοηθά τα παιδιά να ετοιμαστούν και να αντιμετωπίσουν καταστάσεις ανάγκης και κινδύνους ή το συναίσθημα που αποτελεί την  αφετηρία για τη δημιουργία και συντήρηση συναφών αρνητικών συναισθημάτων (ανησυχία νευρικότητα);

 

Τι εννοούμε με τον όρο σχολικό εκφοβισμό

 

Είναι η επιθετική εκείνη συμπεριφορά που είναι εσκεμμένη απρόκλητη και επαναλαμβανόμενη αποτελεί κατάχρηση εξουσίας και εμπεριέχει ανισότητα στη δύναμη είτε αντικειμενική (σωματική) είτε αντιληπτή (λεκτική).

Εν ολίγοις κατευθύνεται προς εκείνα τα θύματα που εκλαμβάνονται από τους θύτες (ένας ή πολλούς μαζί) ως αδύναμα είτε σωματικά είτε ψυχολογικά.

 

 Όταν οι άνθρωποι γίνονται γονείς κάτι παράξενο και ατυχές συμβαίνει. Αρχίζουν να αναλαμβάνουν ή να υποδύονται έναν ρόλο και ξεχνούν ότι είναι πρόσωπα. Όταν εισέρχονται στον ιερό κόσμο  των γονέων αισθάνονται ότι πρέπει να ενδυθούν τον μανδύα των ((γονέων)). Προσπαθούν ειλικρινά να συμπεριφερθούν με συγκεκριμένους τρόπους γιατί έτσι πιστεύουν ότι πρέπει να συμπεριφέρονται οι γονείς.

Ξεχνώντας την ανθρώπινη υπόσταση τους, όταν οι άνθρωποι γίνονται γονείς συχνά παύουν να είναι ανθρώπινοι. Δεν αισθάνονται πλέον ελεύθεροι να είναι ο εαυτός τους, να εκφράσουν αυτό που αισθάνονται κάθε στιγμή. Ως γονείς πλέον έχουν καθήκον να είναι καλύτεροι από άλλα πρόσωπα.

Θεωρούν ότι τα συναισθήματα τους πρέπει πάντοτε να είναι στοργικά απέναντι στα παιδιά τους οι ίδιοι να είναι άνευ όρων στοργικοί και αποδεικτικοί να παραμερίζουν τις δικές τους εγωιστικές ανάγκες και να θυσιάζονται για τα παιδιά τους να είναι και να μην επαναλάβουν τα σφάλματα των δικών τους γονέων.

Η συμβουλευτική γονέων είναι η συνεργασία των γονέων με έναν ψυχοθεραπευτή με σκοπό να βοηθήσουν στην αναγνώριση και τη διαχείριση των δυσκολιών του παιδιού τους  έτσι ώστε να βελτιωθεί η ψυχοσυναισθηματική κατάσταση του παιδιού και κατά συνέπεια η συμπεριφορά του.

Η νοητική υστέρηση αναφέρεται σε μία παθολογική κατάσταση που εκδηλώνεται στην περίοδο ανάπτυξης, δηλαδή την περίοδο που αρχίζει από τη σύλληψη και φτάνει ως το 16ο έτος της ηλικίας. Το παιδί με νοητική υστέρηση χαρακτηρίζεται από νοητική ικανότητα χαμηλότερη από το μέσο όρο των παιδιών της ίδιας χρονολογικής ηλικίας.

Η Ειδική Αγωγή ορίζεται ώς «το σύνολο των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία και διαπιστωμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

  • Το παιδί...
  • δεν κάνει επαφή με τα μάτια (π.χ. δεν κοιτάει την μητέρα όταν εκείνη το θηλάζει)
  • δεν χαμογελά όταν του χαμογελούν
  • δεν ανταποκρίνεται στο όνομά του, ή στον ήχο μιας γνώριμης φωνής
  • δεν ακολουθεί, οπτικά, αντικείμενα